Friday, November 11, 2011

Become to be a Mother!!!!

Rindu dah ngan blog ni... lama x me jengah, mgki x der benda yang nak i kongsi kan maklumlah rutin haria bangun pagi gosok gigi mandi, bash muka, serve breakfast, sapu sampah, kemas rumah then terus g kerja, masuk kerja mula2 fb dlu pastu baru pk nak buat kerja tu pun dah hampir nak lunch baru pk nak kerja, erm... kul 4.30 dah berdebar2 nak ttp ofis, maklumlah nak balik awal, sampai rumah sembahyang asar, sapu sampah luar rumah, prepared for dinner... tu jer lah rutin setiap hari
dalam mengerjakan amanah dunia, jgn d tinggalkan kewajipan sebagai khalifah ALLAH, untuk kebahagiaan dunia dan akhirat jgn sombong dengan NYA untuk sentiasa meminta minta. aku hanya inginkan zuriat penyambung generasi, mgkin ada hikmah ALLAH x izinkan apa yg aku kehendaki...
once upon a time, di bulan puasa yg lepas, ada hamba ALLAH berkenan dengan WKT 8150, setelah d pk pk kan mgkin sudah tiba masanya aku melepaskan honda kesayangan kami.
Hampir 2 bulan aku menumpang kereta abah untuk ke tempat kerja, maklumlah ada kerete jual, skang dah susah nak g kerja pun menumpang, kami x putus asa, sentiasa berdoa dan berusaha untuk maasa depan yg lebih cerah, alhamdulillah dengan rezeki NYA dapat kami merasa tinggal di rumah sewa... bukan umah sendiri lagi, tapi aku nak belajar berdikari dengan hidup berumah tangga ni nak ada kelainan sikit dlm hidup suami isteri, 2 tahun aku bersama keluarga mertua satu pengalaman yg x dpt d lupakan bukan setakat dapat suami yg baik dan bertanggungjawab, dapat mak mertua dan bapak mertua yang x pernah membenci aku walhal aku selalu mendengar cerita kawan2 ku yang selalu bergaduh ngan mertua, x sependapat lah, x sebulu lah, x segigi lah ngan mertua, masing2 terpulang pada peranga masing2... kenapa mengharapkan mekeka perlu baik melayan kita? kenapa x pk apa laayanan baik aku perlu tunjukkan pada mereka? ALhamdulillah aku sentiasa berdoa supayamendapat jodoh dari kalangan lelaki yang dari golongan keluarga yang baik2...
aku juga beruntung kerana memiliki adik ipar yang sangat baik hati, sentiasa tlg aku, x pernah kata tidak, apa yg aku malas mesti dia setle kan...dia memang baik lah.
setelah 1 bulan berada di rumah ku syurga ku... rezeki ALLAH x dapat d duga, permohonan aku dan en suami untuk memiliki sebuah triton tercapai, WVR85 sempena tahun kelahiran kami 1985.







best dapat naik kete tinggi, hoho... nak g buang sampah pun nak naik kete mengada ngada kan kalu x dpat naik kete mmg xleh tdo sakit hati plak jadinya, rupa2 nya dalam peyut ni ada makhluk ALLAH... Alhamdulillah 2 tahun 4 bulan penantian pelbagai ubat moden dan traditional aku try kini ianya berhasil, last 2 month aku ader try ambik supplement biodex program kehamilan, alhamdulillah ya ALLAH atas kurniaan Mu, kesabaran aku terhasil jua akhirnya. period 2 hari jer delay, sajer nak mengada2 ngada beli pregnant kit test, sajer nak testing, tup tup urine menunjukkan 2 line not as before just 1 line, tetiba kepala pening loya x percaya... sekali lagi aku beli kits test untuk double confim... sekali lagi menunjukkan ianya positive.







aku bersyukur di atas kurniaan ni, sebagai ibu baru, hhehehehehhe... shy shy laaa plak...


• Surah al-Fatihah – Untuk menerangkan hati dan menguatkan daya ingatan
• Surah Maryam – Untuk memudahkan ibu bersalin dan memperolehi anak yang sabar dan taat.
• Surah Luqman – Untuk memperoleh anak yang cerdik akal dan cerdik jiwa.
• Surah Yusuf – Untuk memperoleh anak yang cantik rupa dan cantik akhlak.
• Surah Hujurat – Untuk memperbanyakkan susu ibu dan anak bersifat berhati-hati
• Surah Yaasin – untuk ketenangan hati dan anak tidak terpengaruh dengan godaan syaitan yang mengajak kepada maksiat.
• Surah Taubah – Untuk membersih jiwa dan terpelihara daripada maksiat.
• Surah an-Nahl – Untuk melahirkan anak yang berdisiplin

semoga aku dan suami sentiasa mengamalkannya...



sentiasa ingatkan ALLAH dan meminta bantuan kesejahteraan ibu dan anak yang aku kandungkan ini. cant wait laaaa



Aku : ayah ni cucu sulung untuk ayah...
Ayah: #(x dpt berkata2 hanya muka menunjukkan kegembiraan)
umi : betul ke ni... (sambil mengukir senyuman)
suami: yeaaa betul ker nak jadi abah ni...

semuanya mungkin dengan KEHENDAK dan KETENTUAN darinya...

No comments:

Post a Comment